6 patarimai nusprendusiems sportuoti namuose

sportuoti

Ką reikėtų žinoti, jei nusprendėte sportuoti savarankiškai?

Ar pastebėjote, kad sportas namie pastaruoju metu tampa madingas? Na, o sportuoti kartu su šeima ne šiaip madinga, bet ir labai smagu! Sportas namie ne tik sutaupo pinigų ir laiko, kurį iššvaistytumėte po darbo bandydami nusigauti iki sporto salės, bet ir gali tapti šauniu pavyzdžiu jūsų šeimos nariams ar bendru užsiėmimu su vaikais.

Mankšta namuose naudinga ne tik fizinei sveikatai

Remiantis sporto specialistų rekomendacijomis, kiekvienam suaugusiam žmogui per savaitę reikalinga bent 150 minučių aktyvi fizinė veikla (tokia, kai jūsų kvėpavimas padažnėja, jūs imate prakaituoti). Vaikams aktyvi fizinė veikla reikalinga bent 1 valandą per dieną. Iš pradžių, suprantama, gali būti ir mažiau. Jei esate pradedantieji, treniruotės namuose neturi būti per daug intensyvios. Moksleiviams pakankamas fizinis aktyvumas leidžia efektyviai pailsėti nuo pamokų metu patiriamo protinio krūvio ir užtikrina taisyklingą laikyseną, leidžia augti sveikiems ir laimingiems.

Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, net 50 proc. mūsų sveikatos (tiek fizinės, tiek dvasinės) lemia gyvenimo būdas. Reguliarus fizinis aktyvumas tiek vaikams, tiek suaugusiems:

  • padeda reguliuoti kūno svorį;
  • stiprina imunitetą ir padeda kovoti su ligomis;
  • gerina emocinę sveikatą;
  • suteikia energijos ir žvalumo;
  • gerina miegą;
  • aktyvina smegenų veiklą;
  • padeda suartėti su šeimos ar bendruomenės nariais, jei mankštinamasi kartu.

Ar sveika gyvensena brangi?

Visuomenėje vis dar sklando mitai apie dideles sveikos gyvensenos kainas. Pamirškite juos. Suvalgyti obuolį vietoj ledų porcijos, išgerti stiklinę vandens vietoj limonado ir išeiti pasivaikščioti vietoj filmo peržiūros jums tikrai nekainuos papildomų eurų. 

Labai šaunu, jei į savo sporto namuose programą įtrauksite ir vaikus. Tinkami fizinio aktyvumo įpročiai nuo mažumės – nepamainoma investicija į jų sveikatą visam gyvenimui. Ieškodami informacijos apie aktyvias veiklas ar joms reikalingas priemones, būtinai tarkitės su vaikais, pasakokite jiems, kam to reikia ir koks svarbus yra pakankamas judėjimas. Taip ir patys labiau įsijausite, ir vaikus sudominsite sportu.

Sportas namuose turi atitikti jūsų pomėgius

Būtinai atsižvelkite į savo fizinį pasirengimą. Jei iki šiol nesimankštinote, nepersistenkite. Iš pradžių tiesiog išeikite pasivaikščioti greitesniu tempu. Būtinai kartu pasikvieskite ir kitus šeimos narius. Pasivaikščiojimai gryname ore tinka tiek suaugusiems, tiek vaikams, tiek seneliams. Keliaukite ten, kur jums patinka – į parką, mišką, prie upės. Labai svarbu, kad šis užsiėmimas teiktų malonumą. 

Jei nusprendėte išjudinti savo atžalas, pasiūlykite jiems kartu paminti pedalus. Šis užsiėmimas puikiai tiks šeimoms su vaikais. Padovanoję mažiesiems vaikiškus dviračius ir kartu su jais išsiruošę į ratuotą žygį, ne tik fiziškai išsijudinsite, bet ir atitrauksite šeimą nuo kompiuterių ir mobiliųjų ekranų.

Kaip reikėtų pasiruošti?

Paprasta mankšta namuose tikrai jokio ypatingo pasirengimo iš jūsų nepareikalaus. Įvairūs sporto pratimai (sėdmenims, kojoms, rankoms, pilvo presui ir t. t.) namuose gali būti atliekami be jokios papildomos įrangos. Pasak specialistų, sunkiausia yra ne išsiaiškinti, kokie mankštos pratimai namuose jums tinka, o prisiversti pradėti. Jeigu iki šiol nesimankštinote, seni įpročiai tikrai pasistengs nuvilioti jus atgal pagulinėti ant sofos priešais televizorių. Teks „pastatyti juos į vietą“.

Iš kur gauti motyvacijos, kad sportas namuose netaptų tik neišsipildžiusia svajone?

Pirminę motyvaciją palaikyti gali: 

  • savo pačių pasiektų rezultatų fiksavimas (pavyzdžiui, kiek šiandien numynėte dviračiais, kaip toli numetėte kamuolį, kiek netekote svorio, ar kiek sumažėjo jūsų apimtys ir t. t. ). Vaikams galite sugalvoti apdovanojimus;
  • bendravimas su kitais sportuojančiais žmonėmis gyvai ar socialiniuose tinkluose;
  • bendri aktyvūs žaidimai šeimų susitikimuose, žygiai su vaikais;
  • motyvuojančių ir įkvepiančių vaizdo įrašų stebėjimas.

Paskatinimu mankštai taps ir naujas jums patinkantis mankštos kilimėlis, sportinė apranga ar patogūs bėgimo bateliai. Paprasti pratimai namuose gali būti atliekami ir su tuo, ką jau dabar turite po ranka. Pavyzdžiui, svarelius rankoms puikiai atstoja du vandens buteliukai. Tačiau bet kokiu atveju, jūsų mankšta bus žymiai smagesnė, jei ją atliksite ant tam pritaikyto patogaus kilimėlio, naudodami tikrus svarelius. Jei net ir šiltu oru tingite išeiti pasivaikščioti, naujas dviratis ar riedis tikrai „ištemps“ jus į lauką. Vaikai neabejotinai norės išbandyti naują kamuolį, riedučius, aitvarą ar kitokį lauko žaidimui skirtą žaislą.

Sportas namuose tikrai neprivalo būti nuobodus

Žmonėms, o ypač mažiems vaikams, dažnai tiesiog atsibosta vis kartoti tuos pačius mankštos pratimus. Jūs neprivalote „pasirašyti sutarties“ su viena kuria sporto šaka ar vienos rūšies treniruote! Pratimus rinkitės tokius, kokie jums patinka, o jei atsibodo – keiskite juos kitokia aktyvia veikla. Galite mankštintis pagal vaizdo įrašą, šokti prieš veidrodį, kvailioti su kitais šeimos nariais, išsiruošti į ilgą žygį su savo keturkoju augintiniu. Orams atšilus, būtinai papramogaukite gryname ore: pasivaikščiokite, pasivažinėkite dviračiais, pažaiskite gaudynių ar pamėtykite kamuolį. Žaidimuose su vaikais galite įsteigti prizus už aktyvų dalyvavimą – taip paskatinsite juos prisijungti. O kur dar vandens sportas ir jo teikiami malonumai?!

Dalyvavimas aktyviose veiklose ir žaidimuose vaikams leidžia ne tik išnaudoti susikaupusią energiją, bet ir susirasti naujų draugų, išmokti lengviau bendrauti, ugdo ištvermę, pasitikėjimą. Komandiniai žaidimai moko dirbti išvien, jų metu vystomas strateginis mąstymas.

Būkime žvalūs, energingi ir sveiki!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Susiję straipsniai