Tėvai vegetarai. Ar turiu teisę nuspręsti už savo vaiką?

vegetaras

Nors prie terminų „vegetaras“ ir „veganas“ mūsų visuomenė jau įprato, dažnai tenka pastebėti, kad žmonės yra pasidalinę į vegetarų ir anti-vegetarų stovyklas, kurias atkakliai gina. Dažniausiai juos neramina klausimas, kaip turėtų maitintis vegetarų vaikai. Ar tėvai turi teisę 100 % kontroliuoti jų mitybą? Nors vieningo atsakymo šiuo klausimu nepateikia nei gydytojai dietologai, nei kiti specialistai, prieš priimant tokį sprendimą reikėtų įvertinti visus pliusus ir minusus.

Svarbiausia – sveika mityba

Svarbiausias dalykas augančiam vaiko organizmui – sveika mityba. Nepaisant to, ar ji pilnavertė, ar vegetariška – būtina pasirūpinti, kad vaikas gautų visų reikiamų medžiagų, valgytų reguliariai ir į jo mitybos racioną būtų įtraukta daugiau šviežių, ekologiškų, o ne perdirbtų produktų. Internete galima rasti visuotinai pripažintas sveikos mitybos taisykles, jei reikalinga – pasikonsultuokite su gydytojais dietologais, kurie nurodys, kaip vaikui formuoti teisingus mitybos įpročius.

Sprendimas turi būti apgalvotas

Jei tėvai nori, kad jų vaikas būtų vegetaras, tai turi būti pasvertas ir apgalvotas sprendimas. Geriausia, jei vegetariškos mitybos įpročius diegsite kuo anksčiau ir aiškiai žinosite, kaip galima užtikrinti, kad ji būtų visavertė. Jei patys dar tik eksperimentuojate ir nesate tikri – verčiau į tai neįtraukinėkite kitų šeimos narių. Pavyzdžiui, paaugliui, kuris visą gyvenimą valgė mėsą, staiga jos atsisakyti gali būti tikras iššūkis organizmui. Arba, jei pusę metų bandėte nevalgyti mėsos, jums tai nepatiko ir grįžtate prie senų įpročių, tokie pokyčiai tiek jums, tiek augančiam vaiko organizmui gali būti žalingi.

Kaip kompensuoti mėsą?

Mėsa – vienas pagrindinių B grupės vitaminų ir geležies šaltinių. Jei vaikas negaus pakankamo kiekio šių medžiagų, jį gali pradėti kamuoti nervų ligos, sutrikti širdies veikla, virškinamojo trakto funkcijos, kyla grėsmė susirgti mažakraujyste. Tad jei nusprendėte vaikui diegti vegetarišką mitybą, reikėtų pasirūpinti, kad joje netrūktų produktų, į kuriuos įeina baltymai, B grupės vitaminai, geležis, cinkas. Tai gali būti žuvis, ankštinės daržovės, riešutai, burokėliai, pupelės, soja ir t. t. Turėkite omenyje, kad vitamino B12 iš augalinės kilmės produktų gauti yra sunku, todėl rekomenduojama vartoti maisto papildus.

Taip pat nepamirškite nuolat tikrinti vaiko sveikatą, ypatingai kraują, virškinimo sistemą, paklausti jo apie bendrą savijautą. Kartais organizmui vegetariška ar veganiška mityba būna tiesiog nepriimtina. Tokiais atvejais reikėtų kreiptis į gydytojus ir prioritetą teikti vaiko sveikatai, o ne jums priimtiniems mitybos įpročiams.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Susiję straipsniai