MOKYTOJAS: KOLEGOS, KĄ VEIKTUMĖTE, JEI DVIEM VALANDOMIS PADAUGĖTŲ LAISVO LAIKO?

Prasideda  pamoka. Ir prašymo atsiversti pratybas įpusėjus pamokai neišgirsite, tačiau nuskambės pasiūlymas įsijungti kompiuterius ar planšetes. Taip, Lietuvos mokytojai dalį užduočių ir neišvengiamo administracinio darbo jau patiki technologijoms, kurios pačios suskaičiuoja mokinių lankomumą, pateikia praktines užduotis ir išveda trimestro pažymių vidurkį. Novatoriški sprendimai per dieną mokytojams suteikia bent porą valandų laisvo laiko.

KARTU SU TECHNOLOGIJOMIS

Vilniaus Simono Daukanto progimnazijos biologijos mokytojui Mindaugui Velmunskiui mokytojavimas – pašaukimas, kuriam jis negaili laiko ir jėgų. Jo teigimu, virtualiai erdvei patikėta mokymo proceso dalis geriausiai atitinka dabartinių, technologiškai išprususių vaikų poreikius: TAMO dienynas, EMA pratybos bei egzaminams besiruošiantiems vyresnių klasių moksleiviams skirtas Egzaminatorius efektyvina ne tik  užduočių perdavimą,  bet ir  rezultatų vertinimą, greitą atsakomąjį ryšį.

Mokytojas neslepia puikiai suprantantis, kad jos nėra savitikslis dalykas, tačiau mokymosi procesą ir mokytojo vaidmenį pamokoje pakeitė negrįžtamai.

„Mokytis galima labai įvairiai, o metodų ir būdų – daugybė. Tačiau netikiu, kad egzistuoja „klasikinis“, geriausias mokymosi būdas. Keičiasi laikai, keičiasi ir būdai. Geriausias būdas yra tas, kuris labiausiai atitinka mokinių ir mokytojų poreikius, kuris padeda išmokti, pažinti ir perduoti žinias“, – sako jis.

DAUGIAU LAISVO LAIKO

Vertingiausia, ką jis gauna iš mokyklai skirtų elektroninių TAMO sprendimų – laikas, kurį gali skirti sau, savo šeimai, pomėgiams.

„Tyrimai rodo, kad net 60 proc. mokytojų Lietuvoje yra įsitikinę, jog jų darbo krūvis – per didelis. Ir gal tik ne daugelis žino, kad tas krūvis susideda ne vien iš ruošimosi pamokoms ir jų vedimo, namų darbų ar atsiskaitymų tikrinimo, bet ir daugybės administracinių užduočių. Šios surydavo bene daugiausia laiko. O dabar, naudodamiesi tiek elektroniniu dienynu, tiek EMA pratybomis ar Egzaminatoriumi vėl galime būti mokytojais. Ne administratoriais, popieriukų kilnotojais ir nešiotojais, bet mokytojais, kurių pagrindinė užduotis – ugdyti vaikus, skirti laiką jų individualiems poreikiams“, – teigia mokytojas.

Pasak jo, elektroninis dienynas ir elektroninių pratybų mokymosi rezultatų analizės įrankiai vien pasiruošimą tėvų susirinkimui sutrumpina bent keliomis valandomis.

„Pasirenku norimas funkcijas ir viskas konvertuojama į lenteles, kurias galiu rodyti tėvams. Dvi valandos, sutikite, pakankamas laikas, kad pailsėčiau, pabūčiau su šeima arba išmokčiau ir sužinočiau kažką naujo, kuo vėliau pasidalinsiu su mokiniais. Ir čia tik jei kalbėtume apie susirinkimams skirtą laiką“, – skaičiuoja M. Velmunskis.

NAUJOS GALIMYBĖS BENDRAUTI

Jis taip pat užsimena, kad moksleivių realaus bendravimo stoka, įgūdžiais bei manieromis besiskundžiantys mokytojai nepagalvoja, kad šiuolaikiniams vaikams virtuali terpė gali būti kur kas tinkamesnė erdvė bendravimui. Tam pasitarnauja TAMO vidinio mokyklos pašto sistema, kuri ne tik mokytojui, bet ir tėvams nesipainioja su kitais komunikacijos kanalais, o vaikams atveria daugiau galimybių prireikus kreiptis į mokytoją.

„Šis mokyklos paštas pakeitė ir išplėtė mano bendravimą su mokiniais. Pastebiu, kad jie dažniau ir laisviau rašo ieškodami pagalbos, papildomos informacijos, teiraujasi dėl užduočių. Tuo pačiu ir įdomių bei vertingų pasiūlymų dėl pamokų ar užklasinės veiklos turinio pateikia. Jaučiu, kad tikrai turime būdų susisiekti ir bendrauti, kai tik reikia“, – pokyčius vardija elektroninius sprendimus į klasę įsileidęs mokytojas.

Mokytojas, kuris visų pirma yra pagalbininkas ir draugas, M.Velmunskio teigimu, yra šiuolaikinio mokytojo prototipas, trokštamas ne tik pačių mokytojų, bet ir mokinių.

„Šiuolaikiškas, progresyvus, nuo aktualijų neatitrūkęs, savo ir kitų laiką gerbiantis bei visada pasirengęs padėti mokytojas privalo mokėti naudotis elektroninių mokymo sistemų teikiamomis galimybėmis. Tai iš esmės keičia mokytojo vaidmenį vaikų akyse, kelia pasitikėjimą, o patiems mokytojams leidžia kur kas geriau paskirstyti svarbiausią gyvenimo turtą – laiką“, – reziumuoja biologijos mokytojas.

 

 

 

PRISIJUNKITE PRIE PAŽANGIŲ MOKYTOJŲ DABAR!

 

Susidomėjote EMA arba Egzaminatorius.lt?

Rašykite: [email protected]