APKLAUSA: 83 PROC. PRADINUKŲ PAMOKOS TECHNOLOGIJOMIS APRŪPINTOJE KLASĖJE ĮDOMESNĖS

Mokyklose diegiamos šiuolaikinės technologijos iš esmės keičia mokymosi aplinką ir mokinių motyvaciją. Jie ne tik kur kas noriau mokosi „Šiuolaikinės mokymosi aplinkos” (ŠMA) klasėse, bet labiau įsitraukia į patį procesą, lengviau susidomi mokomaisiais dalykais, pastebi Kauno technologijos universiteto (KTU) Vaižganto progimnazijos vadovai.

ŠMA: MOTYVACIJA VAIKAMS IR ĮKVĖPIMAS MOKYTOJAMS

KTU Vaižganto progimnazijos atliktos apklausos duomenimis, net 83 proc. progimnazijos pradinukų ir 43 proc. 5-6 klasės mokinių pastebi, kad pamokos ŠMA klasėje, aprūpintoje mokytojo kompiuteriu, planšetėmis, EMA elektroninėmis pratybomis ir susietoje su kitais TAMO elektroniniais produktais, yra įdomesnės. Mokinių vertinimu, per jas išmokstama daugiau naujų dalykų, palyginti su įprastomis pamokomis.

Tuo tarpu 6 iš 7 mokytojų teigia, kad vaikai kur kas labiau įsitraukia į mokymosi procesą ir labiau domisi pamokos turiniu.

„Mokytojams akivaizdu, kad vaikams EMA pratybų užduotys skatina smalsumą, didina motyvaciją ir norą mokytis. Jie ir namų darbus atlieka noriau, jei jie užduodami EMA pratybose“,  – sako progimnazijos direktoriaus pavaduotoja Rūta Songailienė.

Pasak jos, dalis mokytojų perėjimą prie elektroninių mokymosi priemonių priėmė kaip nemenką iššūkį, tačiau dabar mokyklos bendruomenė sutinka, kad tai tapo puikia paskata tobulėti.

„Juokais sakyčiau, kad dabar liko vienintelė problema – didelis ŠMA klasės užimtumas, nes norinčių čia vesti pamokas tikrai netrūksta“, – sako pavaduotoja.

VĖLUOJANČIŲ Į PAMOKAS SUMAŽĖJO

R.Songailienės teigimu, mokykloje atnaujinus praėjimo kontrolės sistemą, ją integravus į elektroninį mokinio pažymėjimą ir sujungus su TAMO sistema, lankomumo statistika pagerėjo, sumažėjo vėluojančių į pamokas.

„Labai daug ką pakeitė tai, kad informacija apie lankomumą tapo prieinama ir matoma visiems – mokyklos darbuotojams, tėvams, mokiniams.  Sistema mūsų mokykloje veikti pradėjo tik pernai lapkričio mėnesį, tad palyginę lapkričio pradžios ir pabaigos duomenis matome, kad pirmąją savaitę vėlavo 5,3 proc. mokinių, antrąją 4,2 proc., o trečiąją jau tik 3,3 proc. Tuo tarpu palyginti su 2015 metų lapkričiu, kai vėlavimo vidurkis buvo 6,7 proc., po metų jis jau siekia 4,3 proc.“, – pokyčius vardija mokyklos administracijos vadovė.

Pasak jos, galimybė matyti mokinių lankomumą ne tik suteikia daugiau galimybių mokytojams išsiaiškinti to priežastis, kalbėtis su vaikais, bet ir… koreguoja tėvų dienos rutiną.

„Mūsų mokykloje mokosi 1-8 klasių mokiniai, tai dažnai juokaujame, kad iš tiesų vėluoja ne vaikai, bet tėvai. Ne kartą teko matyti, kad tėvai vaikus prie mokyklos durų paleidžia vos ne su skambučiu. O dabar situacija taisosi, tėvai koreguoja savo ryto rutiną tam, kad vaikai į mokyklą atvyktų ne tik saugiai, bet ir laiku“, – sako progimnazijos direktoriaus pavaduotoja.

SVARBIAUSIA – IŠSIGRYNINTI PRIORITETUS

R.Songailienės teigimu, gauti finansavimą tokiai naujausiomis technologijomis aprūpintai ŠMA klasei įrengti pavyko kryptingai dirbant su savivaldybe ir labai aiškiai išgryninus mokyklos prioritetus.

„Mes visada labai aiškiai deklaravome, kad siekiame būti novatoriški, pažangūs ir technologiškai apsirūpinę. Tai visos mokyklos bendruomenės prioritetas, kuris buvo išgirstas ir savivaldybėje. Labai svarbu tai, kad sugebėjome pagrįsti, jog ne tik vaikų poreikiai, bet ir mokytojų kompetencija leidžia tokias technologijas diegti ir naudoti. Manau, tai buvo svarbiausias argumentas“, – sako R. Songailienė.

Pavaduotoja neslepia, kad ribotas mokyklos biudžetas bei mokinio krepšelio lėšos reikalauja gerai apgalvoti, kas mokyklai svarbiausia, ir apsisprendus prioritetų nekaitalioti.

„Esame apsisprendę, kad mokyklos buitis gali būti asketiška, kad už naujai perdažytą sieną mums svarbiau dar vienas projektorius, kompiuteris ar kita technologinė naujovė. Ir labai nuosekliai laikomės šios krypties, o mokinių pasiekimai bei mokytojų pasitenkinimas darbu rodo, kad prioritetus susidėliojome teisingai“, – reziumuoja progimnazijos direktoriaus pavaduotoja.

PRISIJUNKITE PRIE PAŽANGIŲ MOKYKLŲ DABAR!

Susidomėjote? Kaip prisijungti prie pažangių mokyklų, konsultuoja Malvina Majauskaitė

el. paštu: [email protected]