Kaip mankšta gali padėti išvengti galvos skausmo?

Galvos skausmas

Turbūt kiekvienam iš mūsų nors kartą gyvenime teko pajausti galvos skausmą. Šis skundas vis dažniau girdimas medikų ir tampa nesvetimas net ir vaikų amžiuje, tačiau mažai kas susimąsto, kad viena iš priežasčių, kodėl skauda galvą – pertempti, užspazmavę kaklo raumenys.

Negalime apsieiti be šiuolaikinių technologijų – kompiuterių, mobiliųjų telefonų, o naudojantis šiomis priemonėmis, dažnai sėdime netaisyklingai: kojų padėtis, susikūprinimas, galvos nuleidimas žemyn ir fiksavimas vienoje padėtyje.

Pertempus kaklo raumenis, skausmas ir įtampa nukeliauja į galvą, todėl dažnai tai pasikreiškia smilkinių, pakaušio ar pačio kaklo skausmais.

Kaip to išvengti?

Jei dirbate kompiuteriu – pirmiausia akreipkite dėmesį į tai kaip Jūs sėdite. Susireguliuokite stalo, kėdės aukštį, sėdėdami remkitės abiem padais į žemę, nelaikykite kojos ant kojos, sukryžiuotų kojų po kėde, ištiestų ar pakeltų kojų ant kitos kėdės, keliai turi būti šiek tiek žemiau už klubus. Atpalaiduokite pečius, stenkitės, kad jie būtų nuleisti žemyn, į stalą remkitės abiem dilbiais (nelaikykite delnu paremtos galvos), ekranas turi būti akių lygyje.

Jei daug laiko praleidžiate telefone, stenkitės juo naudotis sėdėdami, kuomet galite atsiremti alkūnėmis į stalą ir pakelti ekraną į akių lygį, o galvą išlaikyti tiesiai visiškai nepalenktą. Jeigu telefonu naudojatės stovėdami, taip pat kelkite sulenktą ranką tiek, kad telefono ekranas atsidurtų prieš Jūsų akis, o galva nebūtų nulenkta.

Abiem atvejais yra ypač svarbu reguliariai ir taisyklingai atlikti paprastus kaklo pratimus 2-3 kartus per dieną. Taip ne tik padėsite kaklui išlikti paslankiam ir sveikam, bet ir leisite mintims pabėgti nuo darbų, sumažinsite stresą, pagerinsite kraujotaką ir padidinsite darbo našumą ar dienos produktyvumą, teigia kineziterapeutė Agnė Bieliūnaitė-Kuprevičienė.

Ieškote pratimų nugarai? Skaitykite ČIA

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Susiję straipsniai