Sveika mityba šeimoje – kaip ugdyti tinkamus valgymo įpročius?

Sveika mityba

Daugeliui atrodo, kad vaikams sveikas maistas asocijuojasi su košėmis ir virtomis daržovėmis, todėl norėdami juos „palepinti“, traukiame į greito maisto restoraną ar užsakinėjame picą. Blogiausia tai, kad taip „lepindami“ vaikus, tėvai dažnai juos ir įpratina prie netinkamos mitybos. Jei jums rūpi šeimos ir vaiko sveikata, reikėtų kuo anksčiau pradėti ugdyti teisingus valgymo įpročius. Dalinamės paprastais, tačiau naudingais patarimais, kurie padės pasirūpinti sveika mityba šeimoje.

Išanalizuokite, ką valgo ir ko nemėgsta jūsų šeimos nariai

Pagrindinė klaida, kurią daro tėvai – pernelyg didelis vaikų įgeidžių paisymas. Jei jums rūpi ir šeimos sveikata, ir tai, kad prie stalo visi valgytų tai, kas jiems skanu, reikėtų išanalizuoti kiekvieno šeimos nario mitybos ypatumus. Galbūt kažkas yra alergiškas pieno produktams arba tiesiog negali pakęsti grybų, o kažkam labai nepatinka sriubos. Šių dalykų žinojimas padės geriau laviruoti planuojant, ką valgysite. Tai nereiškia, kad turite visiškai atsisakyti šių produktų, tačiau taip galite ieškoti kompromisų – nevalgantiems grybų jų į patiekalą nedėti, nemėgstantiems sriubų leisti valgyti tik antrą patiekalą, o pieno produktais pasidžiaugti, kai einate pietauti į miestą.

Planuokite meniu į priekį

Geriausias būdas išvengti nuklydimų į šoną – planuoti į priekį. Šiuo metu labai populiaru susidaryti meniu savaitei ir apsipirkinėti pagal jam reikalingų produktų sąrašą. Kadangi įprastai greito ir nesveiko maisto poreikis atsiranda, kai nesugalvojame, ką valgyti, aiškus mitybos planas padės nepasiduoti pagundoms. Be to, apsipirkinėdami pagal sąrašą sutaupote pinigų, kuriuos išleistumėte nereikalingiems produktams.

Sudarinėdami planą nepamirškite į jį įtraukti ir laisvesnių dienų, kai galėsite šiek tiek pasmaližiauti ar nueiti pavalgyti į restoraną. Pavyzdžiui, galite susitarti, kad darbo dienomis gaminate pagal planą, o kiekvieną savaitgalį vis kitas šeimos narys pasiūlo, kur galėtumėte eiti pavalgyti arba kokį patiekalą norėtų pasigaminti kartu. Jei vėliau grįšite į ritmą ir išlaikysite balansą, tokios dienos tikrai nepadarys didelės žalos jūsų mitybos įpročiams.

Laikykitės pagrindinių sveikos mitybos taisyklių

Sveika mityba – tai ne dietos ir ne kasdien valgoma virta vištienos krūtinėlė su salotų lapais. Jei laikysitės pagrindinių tinkamos mitybos taisyklių, ji gali būti ir skani, ir įdomi.

  1. Vartokite kuo daugiau vaisių ir daržovių. Pasaulinė sveikatos organizacija (PSO) rekomenduoja per dieną suvartoti bent 400 gramų vaisių ir daržovių. Su jais atkeliauja pagrindiniai organizmui reikalingi vitaminai ir mineralai, skaidulos, vaisiai ir daržovės turi mažai kalorijų, tačiau suteikia sotumą, padeda kontroliuoti svorį.
  2. Valgykite pakankamą kiekį baltymų. Baltymai užtikrina sotumo jausmą, jie atlieka statybinę ląstelių funkciją ir yra pagrindinis maistas smegenims. Geriausi baltymų šaltiniai: žuvis, liesa paukštiena, natūralūs fermentuoti pieno produktai, pupelės, avinžirniai.
  3. Rinkitės sveikus riebalų šaltinius. Vartokite alyvuogių, avokadų, sėmenų ar moliūgų aliejų. Venkite kaitintų riebalų, apskrudusių mėsos produktų, produktų, kuriuose daug transriebalų: bulvių traškučių, riebių perdirbtų sūrių, majonezo, ledų.
  4. Valgykite daug pilno grūdo kruopų. Tai grikiai, avižos, rudieji ryžiai ir pan. Šiose kruopose gausu gerųjų angliavandenių, mikroelementų ir skaidulų, kurios suteiks ne tik energijos, bet ir gerins žarnyno veiklą.
  5. Rinkitės sveikus užkandžius. Visų pirma, užkandžiavimo išvengsite laikydamiesi režimo ir valgydami bent 3 kartus per dieną, panašiu metu. Tarp valgių iš anksto pasiruoškite sveikas užkandžių alternatyvas – tai gali būti vaisiai, riešutai, natūralus jogurtas, pjaustytos daržovės, humusas, trinti vaisių kokteiliai ir pan.
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Susiję straipsniai