Nuotolinis mokymasis. Mokslininkų rekomendacijos 10-14 metų MOKSLEIVIAMS

Mokslininkai ištyrė Lietuvos vaikų savijautą pirmojo karantino metu. Pasirodo, jog emocinė būsena blogėjo tų vaikų, kurie daugiau laiko leido prie ekranų, mažiau buvo lauke, neturėjo nuoseklios dienotvarkės, o jų tėvai jautė didesnę įtampą…

Štai keletas mokslininkų rekomendacijų gerai MOKSLEIVIŲ savijautai! 

1. Į lauką, kai šviesu! Saulės šviesa iš tiesų yra labai svarbi mūsų sveikatai: vaikščiokite, judėkite ar tiesiog pabūkite lauke. ☀️ Tikite ar ne, tačiau bet koks sportas, ėjimas, žaidimai su šeima ir draugais tikrai padeda geriau jaustis. 🌻

 2. Valgykite ir ilsėkitės be ekranų. 🍴 🍳 Prie stalo ar eidami miegoti pažiūrėkite, kad aplink jus nebūtų telefonų ir planšetinių kompiuterių. ✖️ Pamėginkite savaitę riboti naudojimąsi ekranais (ne visi tai sugeba!), pamatysite, kaip pagerės jūsų savijauta, kokių ypatingų savo gebėjimų atrasite! 🛀🧠💡

3. Laisvalaikiui ir pramogoms su ekranu skirkite ne daugiau kaip 2 valandas per dieną. Sekite laiką, kurį leidžiate prie ekranų, ypač internete, ir pamėginkite neviršyti 2 valandų per dieną. Kaip tai padaryti? Pagelbės žadintuvas, jei užstatysite jį iki tos valandos, iki kurios planuojate žaisti. 🕔🕖 Su draugų ar suaugusiųjų pagalba gali pavykti visai neblogai, jei savarankiškai riboti sau interneto nepavyktų. Pasistenkite patys apriboti prieigas prie interneto pramogų, kai reikia mokytis. ⌚️

4. Miegas – mūsų supergalia! 💪 Gerai jaustis galima puikiai išsimiegant ir tinkamai maitinantis. Kalbant apie miegą, prisiminkite 3 dalykus: gultis ir keltis kasdien panašiu metu; ⏰ 1  val. prieš miegą nesinaudoti ekranais; miegoti 9 val. per parą. 🛌 Rinkitės sveikus užkandžius, valgykite kuo daugiau daržovių, vaisių, baltyminio maisto. 🥕🍏🍌 Mokydamiesi namuose, venkite įpročio užkandžiauti tarp pamokų (ar net jų metu! 🔒), geriau atlikite pratimų akims, rankoms, nugarai, pamankštinkite kojas. 🤸

5. Saugokite savo sveikatą, ypač akis 👀 ir galvą. Darykite trumpas pertraukėles kas 20 minučių.  Kai reikia mokytis prie ekranų ar ilgiau naudojatės ekranais pramogoms, nepamirškite dažniau mirksėti, 👁👁 kas 20 min. bent 20 sekundžių pažiūrėkite į tolį, pajudinkite akis ir galvą, pamankštinkite kojas, rankas, pirštus. 🏋️‍♂️🧘 Pramogaujant žaidžiantiems patarimas: pereinant į naują lygį ar pasibaigus gyvybėms, galima padaryti 5 atsispaudimus arba kitą mėgiamą fizinį pratimą 🙂 ⏳

6. Jei kas nors elektroninėje erdvėje neramina, nepasilikite su tuo vieni, pasikalbėkite. 💓 Pasidalinkite su tėvais, mokytojais ar kitais suaugusiais, kuriais pasitikime. Keletas saugumo patarimų: saugokite asmeninius duomenis – adresą, telefono numerį, ir pan., nesisiųskite nepatikrintų programų prieš tai nepasitarę su draugais ar tėvais. Saugumu internete rūpinasi daug organizacijų: https://e-etika.lt/kitos-organizacijos/ 

7. 🏠 Jeigu jūsų tėvai ar kiti šeimos nariai patiria sunkumų, svarbių pasikeitimų (neteko darbo; skiriasi; susirgo ir pan.), pasidalinkite tuo su savo mokytoju ar mokyklos specialistu. 🌪☔️ Normalu ir suprantama, kad kai kurie jūsų namuose vykstantys dalykai erzina ar skaudina. Netylėkit ir nekentėkite – nei dėl savęs, nei dėl kitų. 📢🆘 ‼️ Kreipkitės į Vaikų liniją telefonu 116 111. Apie tai svarbu su kuo nors pasikalbėti. 📞

8. Jeigu sunku arba tapo neįdomu mokytis, 🤮🥱😴 nemanykite, kad čia tik jūsų bėda. Būtinai pasakykite apie tai tėvams arba mokytojams, mokyklos specialistams. Kartu jūs būtinai turite rasti kuo veiksmingesnių būdų mokytis, kad neprireiktų vengti mokyklos. 🧩🧩🧩 Imkitės iniciatyvos mokymosi pagalbai gauti, nebijokite klausti – tokia pagalba tikrai yra ir ji padeda! 🦋 🍀

9. Mokymosi klausimais bendraukite, bendradarbiaukite su mokytojais, draugais, tėvais. Atsiliepkite į mokytojo pastangas organizuoti mokymąsi. 🎈 Gerbkite mokytojų ir draugų teisę į pagarbų bendravimą pamokų metu, nesvarbu, gyvai ar nuotoliniu būdu. Kreipkitės pagalbos į bendraklasius ir mokytojus arba padėkite jiems patys, jeigu jaučiatės galintys ir sugebantys. 🤝

10. Mokykitės dirbti savarankiškai. 🚼 Svarbu išmokti planuoti laiką, laikytis dienos režimo. Pamokų ir savarankiško mokymosi metu atsisakykite pašalinių veiklų, nepasilikite darbų paskutinei minutei. Būkite patys atsakingi už jums skirtų užduočių atlikimą. 🎯 🚀


Skaitmeninės etikos centras dalijasi atrinkta, Vilniaus universiteto mokslininkų tyrimo rezultatų pagrindu parengta informacija, suderinęs su tyrėjų komandavadovaujama prof. dr. Romos Jusienės.

Vilniaus universiteto mokslininkų atliktas tyrimas „Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu“, finansuojamas LMTLT (sut.nr. S-COV-20-11)Daugiau informacijos apie tyrimą ir visa mokslo studijos elektroninė versija skelbiama www.mediavaikai.ltwww.fsf.vu.lt.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Susiję straipsniai