Vaikai ir stresas. Kaip padėti savo vaikui suvaldyti stresą?

stresas

Vaikai skirtingi, tad kiekvienas savaip elgiasi tam tikroje situacijoje, skirtingai reaguoja į tam tikrus įvykius. Vieni itin emocionaliai priima net menkiausius iššūkius, o štai kiti, regis, nestokoja pasitikėjimo savimi ir stresinių situacijų paprastai išvengia. Visgi nemažai vaikų užklupęs stresas kaip reikiant išmuša iš vėžių. Kaip pagelbėti vaikui susidoroti su stresu?

Pažvelkite į situaciją iš vaiko perspektyvos

Gana dažna tėvų daroma klaida – jie į vaiko streso priežastį žvelgia atsainiai. Tiesa, taip elgiasi ne piktybiškai, ar nenorėdami skirti daugiau laiko vaikui, taip tėvai elgiasi visiškai to nesuprasdami, netyčia. Tai, kas vaikui yra didžiulė problema ir kelia milžinišką stresą, suaugusiam gali būti smulkmena. Tam įtakos turi patirtis, kitoks pasaulio suvokimas. Tad nenumokite ranka į vaikui nerimą keliančius dalykus, net jei Jums tai atrodo visai nereikšminga. Pasistenkite į situaciją pažvelgti iš vaiko perspektyvos, įsijauskite į jo vaidmenį, pabandykite suprasti, ką Jūsų atžala jaučia. Svarbu sekti jų elgesį ir pastebėjus per didelį nerimą, padėti jį įveikti. Tik supratę vaiko jausmus galėsite efektyviau jį nuraminti ir padėti išvengti streso. Kaip tai padaryti?

Leiskite vaikui viską paaiškinti

Skirkite laiko vaikui ir išklausykite, leiskite jam išsikalbėti. Pokalbiui skirkite laiką ne gamindami valgyti, žiūrėdami televizorių ar darydami kitus darbus. Šis laikas turėtų būti tik Jūsų ir Jūsų vaiko. Dažnai nuoširdus, atviras pokalbis su tėvais vaiką labai efektyviai nuramina.

Paruoškite vaiką

Kai kurias situacijas, kurios vaikui, tikėtina, sukels stresą, galima numatyti, pavyzdžiui, mokyklos lankymo pradžia, dalyvavimas svarbiame konkurse, persikraustymas į kitą miestą ir pan. Tokiu atveju vaiką reikėtų paruošti iš anksto, supažindinti su pokyčiais, aptarti, kas jo laukia. Gal tai visiškai streso nepašalins, bet jį sumažinti gali labai reikšmingai.

Visada padėkite savo vaikui

Nepriklausomai nuo problemos, sukėlusios vaikui stresą, supraskite atžalą, padėkite, paguoskite, nuraminkite. Sudarykite visas sąlygas vaikui jaustis saugiu ir užtikrintu, kad Jūs būsite šalia ir padėsite. Taip pat svarbus apkabinimas – jis yra tobula pagalba esant daugeliui vaikiškų problemų.

Įkvėpti, iškvėpti

Išmokykite vaiką kvėpavimo taktikos (puikiai tinka ir suaugusiems). Užklupus stresui reikia užsimerkti, lėtai ir giliai įkvėpti, sulaikyti kvėpavimą maždaug tris sekundes ir lėtai iškvėpti. Pakartoti tai 10 kartų.

Jei užklupo nervinis tikas…

Nervinis tikas – gana dažnai pasitaiko įvairaus amžiaus vaikams. Pasireikšti jis taip pat gali labai skirtingai: vieni tankiai mirkčioja akimis, kiti – purto galvą, dar kiti – linkčioja ar pan. Tėvai, pastebėję tokį vaiko elgesį, neretai nusigąsta, tačiau, specialistų nuomone, geriausia pagalba – tiesiog nekreipti dėmesio, ypač nereikėtų vaikui to priminti, akcentuoti, raginti liautis taip elgtis. Svarbu suvokti, kad vaikas tą daro nevalingai.

Stresas net suaugusiems kaip reikiant kenkia gyvenimo kokybei, o ką jau kalbėti apie vaikus. Pasinaudoję pateiktais patarimais galite efektyviai padėti vaikui suvaldyti stresą.

Nuotr. Free-Photos from Pixabay

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Susiję straipsniai