Kaip skatinti mokymosi motyvaciją?

motyvacija

Yra vaikų, kurie tiesiog mėgaujasi mokymo(si) procesu, bet – sutikime – didelė dalis mieliau leistų laiką su draugais, prie televizoriaus ar su išmaniuoju rankose. Tad tiek pedagogams, tiek tėvams aktualus amžinas klausimas, kaip skatinti vaikus mokytis?

Pateikiame patarimus, kurie padeda vaikams atrasti motyvacijos mokytis, pajusti džiaugsmą atradus ar sužinojus kažką naujo. Sėkmės ir kantrybės!

Pagyros

Negailėkite pagyrų (pelnytų) vaikui. Tėvai ir pedagogai turėtų pagirti vaikus (ypač mažesnių), kai jie to nusipelno. Pagyrimas net ir už mažą sėkmę suteiks ne tik motyvacijos, bet ir padės kur kas lengviau susidoroti su neigiamomis emocijomis užklupus nesėkmei. Mokytojai turėtų nevengti nusipelniusių mokinių pagirti viešai, galbūt paskatinti padėka, diplomu ar pan.

Sudominimas

Pedagogai turėtų pagalvoti, kaip sudominti mokinius savo mokomuoju dalyku. Tiesa, nesakome, jog kiekvieną pamoką mokytojai turėtų vaikams paruošti daug aktyvių, interaktyvių, įdomių užduočių, bet viena kita tikrai padės labiau susidomėti, nei vien „sausa“ teorija.

Palaikymas ir motyvacija

Tėvai neturėtų barti, demonstruoti nusivylimo vaiku, jei jam kartą, kitą nepavyko. Padrąsinkite, padėkite, leiskite vaikui jausti, jog jis, net nepasiekdamas to, ko norite, yra vertinamas bei palaikomas.

Atsakomybė

Tėvai neturėtų ruošti namų darbų už vaikus, kitaip vaikas neišugdys atsakomybės už save, kas svarbu savimotyvacijai.

Tėvų ir mokytojų bendradarbiavimas

Tėvų ir mokytojų bendradarbiavimas yra labai svarbus. Vieningi mokymo metodai, kryptingas darbas suteikia stabilumo, užtikrintumo, kas teigiamai veikia norą mokytis.

Planavimas

Kai kuriems vaikams labai padeda planavimas. Jei jūsų vaikas būtent iš tokių, padėkite jam (galima bendradarbiaujant su mokytojais) sudaryti mokymo(si) planą – sistemingą, išdėliojant uždavinius, padėsiančius siekti užsibrėžtų tikslų.

Nebijojimas klysti

Leiskite kartais vaikui suklysti, kad pajustų pasekmes. Pavyzdžiui, jei vaikas nedaro namų darbų, nedarykite už jį. Leiskite gauti neigiamą įvertinimą ir „savo kailiu“ pajusti pasekmes piktybiško užduočių ignoravimo. Mokinys turi žinoti, kad jo rezultatai priklauso tik nuo jo paties ryžto, indėlio, pastangų.

Atkaklumas

Tėvai turėtų nuo mažens skiepyti vaikams atkaklumą, t. y. ryžtą baigti pradėtus darbus.

Nauda

Akcentuokite mokomųjų dalykų naudą, reikšmę. Svarbu padėti vaikui suprasti, kodėl jis mokosi vienus ar kitus dalykus, kaip jam tai pravers. Reikia pripažinti, kad daug vaikų gana skeptiškai žvelgia į mokykloje dėstomus dalykus, abejoja jų išliekamąja verte ir mano, kad didžioji dalis informacijos, kurią reikia išmokti, daugiausia pasitarnaus tik atsiskaitymo metu, o gyvenime nebus naudinga. Tai, žinoma, smukdo motyvaciją.

Teigiamos emocijos

Svarbu kurti draugišką aplinką mokykloje ir teigiamomis emocijomis grįstus bendraklasių tarpusavio ryšius. Mokykla mokiniui turėtų asocijuotis su teigiama patirtimi.

Tinkamas požiūris šeimoje

Svarbus tėvų požiūris į mokyklą, pedagogus ir dėstomus dalykus. Jei tėvai apie mokytojus kalba neigiamai, vaikui irgi formuosis toks suvokimas. Jei vaikas vis girdi, kad štai mamai ar tėčiui irgi nesisekė matematika, jis nė nesistengs, nes manys, jog tarsi užprogramuota, kad matematika jam taip pat nesiseks.

Apibendrindami galime teigti, jog mokymosi motyvacija didinama tėvų pavyzdžiu, teigiamos mokymo(si) aplinkos kūrimu, pagalba vaikui, supratimu ir tėvų bei mokytojų bendradarbiavimu.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Susiję straipsniai